När man är ett klantarsle och måste vänta!

Hej & hå så snabbt det
går ibland minsann.

Men är man lika jävla
snabb som blixten kan
sånt här hända.

Skulle posta ett litet brev.

OK!

Kastar in det i lådan prick
kl.13.20 piip.

Läser sen att lådan töms
kl.13.00.

Bra där!

Kikar in och ser att här är
visst brevbärar´n lite sen
och har INTE hunnit tömma
ännu.

Jättebra.
Eller hur!

Tills jag upptäcker att jag
förihelvete glömt sätta på
det förbannade frimärket.

Vad göra?

Jo,sitta i solen och vänta
tills brevbärar´n behagar
komma till lådan.

Vänta.
Vänta.
VÄÄÄNTA.

Prata lite med förbipasserande.

Kl..13.22 dök snigeltömmar´n upp.

Jag framför mitt dilemma varpå han
säjer:"Jag har skitbråttom,måste med
färjan om 8 minuter".

Tack så jävla mycket för den
hjälpen,säjer jag ju inte.

Inte alls säjer jag det,jag sticker
bara ner näven i säcken fort som
fan och börjar gräva bland typ
trehundrasextifyra brev & kort!

Försöker distrahera "snigeln",
och HITTAR mitt brev.

På med frimärket fort som fan
och kastar ner brevet innan
han ens hinner blinka.

Jag sa ju det,att jag är snabb
som en jävla blixt!


Här har väntan just börjat!


  Som en skänk från ovan uppenbarar sej
"Den lilla varelsen" & hennes M,så vi snackar
  bort ett par minuter!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0