Det kom en liten tösabit på besök

Bäst som jag satt med
fm kaffet och dinglade
med benen,så ringde
telefonen.

Det va lilla H som bor
en bit bort.

"Hej,va göru?"

Inget särskilt sa jag,för
idag är det ju en sån dag
som jag bara tänkt slappa.

"Kan jag komma till dej
undrade H".

Så det gjorde hon.
Jag fick ett jättefint kuvert
med ännu finare kort i som
hon gjort,och som jag förstås
på direkten satte upp på kylen.

Sen gick vi till affären och
hade lite "tjejsnack".

Och när vi kom tillbaka svängde
vi ihop en tårta och mumsade på.

Dessutom har jag småljugit lite
idag oxå eftersom jag alls inte
har slappat.

Det blev både brödbak och en
sillåda som ska ätas imorr´n.

På em kom "Stora" också!


Jättesmaskig marängtårta midsommardagen till ära!


Sen delade vi på en rykande färsk macka med kassler
och ost på.


Man blir trött av tårtfixeri och brödbak,så det serverades
lite mat på balkongen och ännu mera "tjejsnack".


Och när jag ändå brutit löftet om att inget göra,så slängde
jag ihop den här.
För imorr´n,då ska ut och grejas annan sorts fisk,
(förhoppningsvis)och då kan man behöva ha lite mat med sej!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0