Chania by night

Efter moget övervägande
bestämde vi oss för att ta
bussen till Chania ikväll.

Där smälte vi in i mängden
av glada uppsluppna semester-
firare som åt,drack och strosade
omkring överallt.

Ett myller av människor och
försäljare så långt ögat kunde nå.

Sen tog vi taxi tillbaka till hotellet.

Att man inte bajsar på sej i
första kurvan är bara ett
under med tanke på hur
jävla muppigt dom kör.

Och att det inte händer fler
olyckor per dag är för mej
en större gåta än hur fan
Jesusbarnet helt plötsligt
låg i den däringa krubban
hux flux!

Men vi kom hem,och kaffe-
bryggar´n väntade på mej
precis som vanligt,så nu har
jag lugnat ner mej och pulsen
har återgått till den normala igen!


På väg...om ca 30 min är vi framme i Chania


På lädergatan vid den "riktiga" läderaffären


Nämen ojsan,älsklingen nosade visst upp en "fiskaffär".
Den där behöver han troligtvis inte,så jävla många
bläckfiskar har iaf inte jag sett på våra fisketurer!!


Kycklingsouvlaki & mixed grill satt fint på kvällskvisten


Gick nere i Venetian harbour och fotade lite


Typ vid nån gammal fallfärdig mur vid havet stod jag och hängde lixom!


Avslutade kvällen med en svalkande Frappe


Sen tog vi som sagt taxi hem,vilket gick undan som fan.(5 min)
Tur att jag inte har problem med magen,för den här resan kunde
ha fungerat som värsta lavemanget.
Och att inte chaffisen slängde ur mej är ett under,med tanke på att
jag råkade ha blixten på rakt i nyllet på han i värsta speeden!


Nu ska jag dricka upp kaffet och hoppa i bingen,klockan
är som vanligt över midnatt(här)och kl.7 är det väckning!
(man sover fan inte bort sin semester!!!)


Kommentarer
Postat av: Matilda

MYSIGT :D



njut EXTRA mycket imorgon! :D <3

2010-07-21 @ 00:00:59
URL: http://matildaglimner.blogg.se/
Postat av: Mami in Greece säjer:

Tilda:OM vi ska =DD

Puss <3

2010-07-21 @ 07:04:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0