Nattfunderingar!

Samma visa varje dag.
(NATT!)

Jag är inte trött.
Kan inte sova!

Hittar på alla möjliga
ursäkter för att slippa
gå och lägga mej.

Brygga mera kaffe.

Slänga  ett öga på Tv´n.

Plocka lite här.

Förbereda lite där.

Skriva lite kom ihåg lappar.

Göra lite mer kaffe.

Skriva i almanackan.

Tänka ut nåt bra till
kommande middag.

Och så vidare!
Och så vidare!
Och så.......

Och så...tänker jag
att nu hade det ju varit
perfekt att ha en liten
gosig bebis.

Ameh,jag är ju ändå
uppe på nätterna!

Fatta hur jävla enkelt
det hade varit.

Att va vaken & redo
när det är dax för
nattmålet.(t.ex)

Färdig och klar i soffan!

Inget gäspande här inte!

Fast ändå lixom.

Det kanske är bättre
att adoptera en "färdig".

Nån som jag kan ha
sällskap av på nätterna!

Helst nån som INTE
dricker kaffe.

Det går åt tillräckligt
här redan!

...nångång framöver!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0