Jag fortsätter i köket!

Strax före 15 plingar
det till i mobilen.

Det är "Lilleman".

-"Mamma,kan du fixa
mat,jag kommer nu"!

Kort o koncist.

På med kastrullen
och laga nåt,snabbt.

Prick klockan 15.01
står han i hallen.

Nu sitter han och käkar.

Och jag min enfaldige
gottegris,fick en släng
av fredagsmysbegäret.

Så jag gjorde lite
efterrätt oxå.

Jag är fan bortom
all räddning!


Var sak har sin tid.OCH plats!


Chokladmousse med vit riven choklad & hjärtan.


Den va SÅÅÅ god.
(jag slickade väl skålen för tusan!)


Receptet!

CHOKLADMOUSSE (4 pers.)

2 dl vispgrädde
200 gr choklad (mörk el.vit)
1 ägg
1 dl kesella
(jag tog creme fraiche-funkade lika bra)

Vispa grädden.
Smält chokladen.
Ta en ny skål och vispa upp ägget.
Tillsätt chokladen under kraftig
omrörning.
Vänd ner kesellan(el.cr.fraichen)så allt
blandas och vänd oxå ner grädden
allra sist.
Häll i portionsformar eller glas och ställ
i kylen minst 1 timme innan servering.

Servera med hallon,passionsfrukt
eller valfria bär.

GOTT VA!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0