Det rullar på!

Idag,som väldigt ofta
hade jag inte en aaaning
om vad jag skulle hitta
på för mat.

Men som en skänk från
ovan,eller rättare sagt
västerifrån,så fick jag
lite tips.(av fina U)

Jag försökte "snappa"
upp det hon sa och satte
igång med middagen.

(du kanske får rätta mej U)



Började med att steka lök & kantareller.


I botten ligger utplattad köttfärs med baconskivor på.
Bred ut svamp och lökblandningen över.


Aldrig,aldrig glömma osten!


Sen rullar vi ihop det goda ordentligt!


Ner i ugnsfast form och släng på lite kryddor
& skjuts in i ugnen!


Blanda under tiden chilisås & grädde.
(inga jävla lightprodukter bara!)


Ta ut och häll över chiligrädden och släng in i ugnen igen!

JA,sen kan man typ käka upp den lilla rullen.

Det ska inte jag!!

Däremot satte jag fejset
i höjd med ugnen när jag
tog ut maten.

På så sätt fick jag gratis
poröppning och blev lite
rosig om kinderna.

Man blir iof inte mätt av det.

Bara varm & glad!

Och det betyder jävligt
mycket såhär i vintertid...


Kommentarer
Postat av: U

Bara det att din vart lite lyxigare jag hade inte svamp o lök annars lika. Men det brukar bli lyx när du lagar mat o suuupergott:)

2010-02-23 @ 16:39:46
Postat av: Majso svarar:

U:

TACK!Jag blev så orolig att jag fattat fel =)

Det luktar väldigt gott iaf,fast det blir man ju inte mätt på =))))

2010-02-23 @ 17:39:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0