Sömntabletter,nej tack!

Det är ju fan nu jag har
min bästa tid.

Och fastän termometern
visar -23 grader utanför
och elementen bara är
fisigt ljumma,så har jag
värme i hjärtat.

Om jag inte vore så förbannat
anti mot träning i alla former
(nästan iaf),så skulle jag kunnat
tänka mej att småjogga ett par
kilometer eller så.

Njutit av den friska luften och
sen gått in och tagit mej en
het mugg kaffe.

Läst tidningen och bara njutit
av lugnet såhär da´n före den
aktuella doppareda´n.

Men nu är jag ju inget träningsfreak,
och inte kom det nån tidning imorse
heller för den delen,så det hade ju
varit rent bortkastad energiåtgång
i dubbel bemärkelse att ge sej ut.

Utan eventuell belöning kan jag
lika gärna va utan den friska luften.

Jag behöver typ bara sätta mej
vid fönstret så får jag istappar
i skäggstrået på hakan som jag
drog bort härom da´n.

Näevars,jag tar en mugg kaffe
utan promenad och så kanske
jag klurar på nåra julklappsrim.

Kram Majso-
er röst i natten!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0