Och vem fan bryr sej om lucia

VA!

När det finns en jul att slita
håret i små tussar över.

Detta jävla race-OMG vad man
blir trött i nattmössan.

Och julkorten,dom där förbannade
julkorten som jag knappt skickar
överhuvudtaget längre.

Bara nåra stycken för att adressaterna
inte givit mej sina mejladresser eller
inte ens har nån dator.

Sen väntar jag till julafton,och skulle
jag mot förmodan få en skvätt dåligt
samvete för att jag glömt nån stackars
ensam och helt lost firare,så skickar
jag raskt ett Gott Nytt Årskort!

Pressyltan och rödbetssalladen kommer
inte innanför min tröskel,och att flänga
livet ur sej på julafton,det slutade jag
med för 50 år sen ungefär.

Faktum är att jag inte skulle gråta
ris a la Malta om jag fick kura ihop
mej under gosiga filten och slapp dra
iväg på julaftonseftermidda´n.

Fast,lite får man ju ställa upp när alla
vill umgås och träffa "Fränast".

Ja,ja-jag kommer i jul oxå mamsen!
(JAG KAN BIDRA MED GODISET!)




Kommentarer
Postat av: Ulla.Red

JAG bryr mig om lucia!:)Jag hoppas verkligen att du har luciakronan och särken på ikväll!

"Då i vårt mörka hus,stiger med tända ljus,Maajsooluucia,MAJSOOOLUCIA";DD

<3<3<3<3

2010-12-13 @ 09:36:48
Postat av: Majso svarar:

Ulla: Jomenellerhur ATT jag sticker och köper full mundering på stubinen ;DD

(såndäringa mundering va ju aktuell för 100 år sen när kidsen gick luciatåg!)

"Maajooluucia" =))

<3<3<3

2010-12-13 @ 10:39:38
URL: http://majsomittilivetblogg.blogg.se/
Postat av: Ulla.Red

Den "munderingen" går aldrig ur tiden!Jag har en särk i vuxenstorlek om du vill låna?;D

2010-12-13 @ 14:17:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0