Marmelad,marmelad,marmelad,M A R M E L A D!

"Utan tvivel är man inte riktigt klok"!

Fick nåt jävla mysko infall
och ställde mej vid spisen
för att koka marmelad.

Ameh fatta,marmelad av allt
som finns att koka ihop,och
dessutom gillar jag inte ens
marmelad överhuvudtaget.

Först läste jag visst lite för
snabbt i receptet,men då hade
jag lixom redan skurit,pressat,
mätt och hällt i allt i kastrulljäveln.

30 minuter är ju en baggis tänkte
jag och va skitnöjd....
....ända tills dom 30 minutrarna va
klara och jag trodde att det bara
återstod upphällning i burkarna.

Jomenvisst och eller hur och tjena hej!

Läser lite till:
"Tillsätt sockret och citronsaften och
låt allt koka i ytterligare 60 minuter
då marmeladprovet görs".

Vaddå för jävla marmeladprov?
Måste man ha studieskulder för
att koka enkel jävla marmelad
nu oxå.??

Googla sej lite och hitta info:
"Lägg lite marmelad på en kall
tallrik,och om marmeladen inte
flyter ut så är den klar".

Jaha,och om den flyter ut då,då
är den ju inte klar,och då är det
väl för fan ingen marmelad!!!

Det BLEV marmelad till slut,och nu
känner jag här att jag skrivit ordet
MARMELAD typ 243 gånger på jävligt
kort tid.

Med tanke på att jag inte ens
kommer äta av den själv!

Marmeladen alltså!

Fast skrubba spisen,DET får JAG göra!

Nu har jag ju inte BARA kokat marmelad,
(jävla tröttsamt ord det där!)jag har gjort
lite annat,godare oxå-sånt som jag visst
gillar,riktigt ordentligt till på köpet.

Nu äre bara 364 sorter kvar!
Sen kan julfan få komma & dra lika snabbt!


Jag klarade ju "marmeladprovet" med glans-
hur det smakar har jag ingen aning om,och
inte fan bryr jag mej heller!


Det här däremot,det har jag smakat!
MUMS säjer jag bara!
Längst upp Baileystryffel,Bounty & (termometer)knäck!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0