Inget är som väntans tider!

Och som jag väntar sen.

Idag har jag nämligen haft
besök av en liten (typ 1.90 lång)
hantverkare som checkade
nästan alla mina element.

Check,check sa han förvisso
inte alls.
Snarare:"Jag fattar ingenting,
men förstår ju att nåt är fel".

"Nähe,sa jag",det kan du väl
ändå inte mena bara sådär
genom att känna lite här & var"!!!

Själv behöver jag varken studieskulder
eller ett fett jävla verktygsbälte för att
fatta att det inte står rätt till i systemet.

Fast det är ju alltid trevligt med
rara verkmästare i denna bistra
vintertid.
Inte för att han värmde mej,det
klarar jag så förbannat bra själv.

Bra kärring reder sej som
sagt alldeles själv,och har
man ingen öppen spis eller
braskamin så kan man ju
alltid dra på ugnen till max
och värma sej där!


Elräkningen skickar jag naturligtvis till värden.
Det är ju fan inte mer än rätt med tanke på hur
mycket han sparat in senaste 10 åren i form av
utebliven värme.

Antar att han kopplat bergvärmen till
nåt jävla isberg i Antarktis!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0