Återbetalning eller deposition

Det är en smula kallt i
huset som Gud glömde.

Så jävla kallt att mina
benhinnor har förfrusit
och blodet står still.

Hade jag inte varit så
jävla onormalt normal,
skulle jag trott att det är
nån psykologisk thriller
jag medverkar i.

Vissa gör tydligen allt för
att "frysa ut" sina hyresgäster.

Och det är det förbannade
tacket för ALLT man gör och
står till förfogande över!

Nu är jag både pissed off OCH
förfrusen,irriterad och stel.

En fet jävla återbetalning av
hyran(or),annars deponerar
jag nästa års inbetalningar.

"Fryser" dom på annat konto!

Jag kunde ha beskat med en
dag till eller två,om jag åtminstone
fått ett gäng värmefiltar och fjorton
par ulltofflor i julklapp av värden.

Men näerå,inte ens sedvanliga
"Reklamlaxen" fick jag.

Kanske lika bra det förresten,den
hade ändå inte tinat upp förrän
till midsommar.

Tidigast!

Majso,i skrivande stund
iförd fingervantar!
(med värmeslingor)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0