Supersmarta Nisse

Ni undrar kanske hur det
gick med cykelmecket igår,
och det kan jag tala om att
det gjorde-till slut,men ändå
inte riktigt.

Som jag grejade och fixade.

Fick på slangar och nya däck
och hela faderullan.

sen upptäcker jag att den
gamla cykelpumpen inte
passar till dom nya ventilerna.

Så då ringde jag till min kära
svåger och frågade om jag
möjligtvis kunde få lite luft
av honom,och det kunde jag
ju förstås!

Drog iväg dit och han slängde
fram sin kompressor.

Pumpa,pumpa,pumpa!

Härligt,så va bakdäcket fyllt.

Sen fortsatte han med nästa,
och då jävlar brakade det till.

Fan vilken smäll!

Slangen i bakdäcket exploderade.

Ameh tack för den!

Nu kan jag ju iaf inte cykla.
Besvikelsen va total!

Hastade hem efter gamla slangen
för att prova om den funkade
fortfarande,och det gjorde den.

Märkligt sa Nisse,jag pumpade
ju bara i 2.5 kg luft!!!!

Men för fan människa,så mycket
luft äre ju i ett bildäck för helvete.

Ha,ha,ha!
Vad säjer man?
"Karlar"!!!!

Till slut va iaf bägge däcken
fyllda och allt va frid & fröjd,
så jag skulle bajka hem.

Efter ett par meter på asfalten
börjar då hela framdäcket dunka
och jag ser framför mej hur jag
lixom flyger över styret i världens
jävla smäll.

Går av,rekar och märker att däck-
helvetet inte sitter rätt vid fälgen!

Så mycket för den cykelmeckarkvällen!

Allt,ja ALLT ska man då fan
göra själv för att det ska bli
rätt tydligen.

Ikväll är det JAG och ingen annan
som fixar till det där förbannade
framdäcket,för imorron SKA jag
CYKLA!!!!!


Kommentarer
Postat av: J

Sååå...hur långt hade du kommit nu om du gjort allt, "ja ALLT" själv? Hade du hunnit bryta tre, eller kanske rent av fyra naglar vid det här laget? :)

2010-08-11 @ 19:39:52
Postat av: Erika

Hihi! Skojig text! :D

2010-08-11 @ 20:02:34
URL: http://priggles.blogg.se/
Postat av: Majso svarar:

J:Skojjare där =)),här bryts fan ingenting!

99.9 % gjorde jag ju själv och det är ju typ 100!



Erika:Tack snälla du & Kram!

2010-08-11 @ 21:28:24
URL: http://majsomittilivetblogg.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jaså det gjorde du? Fick ni inte lära er att räkna procent i plugget? Om du nu inte räknar att stå bredvid som 62 procent! :)

2010-08-12 @ 16:02:27
Postat av: Mami svarar:

JA,tänk att jag gjorde det! =))

Och JO,vi fick visst lära oss % i skolan! ;D

Undrar vem/vilka det va som stod bredvid egentligen???

2010-08-12 @ 17:27:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0