På ett ögonblick!

Igårkväll när jag satt i godan ro
på balkongen med kaffet i högsta
hugg ser jag hur lokala brandkåren
rycker ut i världens fart.

Det känns alltid lite extra scary
när man vet att "nåt" hänt precis
i närheten.

Jag gick och knoppade framåt
småtimmarna,och imorse möttes
jag av otäcka bilder på nätet.

Dödsolycka!

Bilar som bara va skrot och elände.

Sen fick jag dessutom reda på
vem det va!

Jag blev helt kall i magen och
så fruktansvärt ledsen i hjärtat.

Jag gråter inombords och lider
med föräldrarna och syskon.

Föräldrarna som jag känner
mycket väl dessutom.

Det är så fruktansvärt orättvist.

Ett liv som släcks bara så fort.
En ung människa som hade så
mycket framför sej.

Åh!

Och så går tankarna till mina egna
barn och krampen i magen är ett
stort jävla faktum.

Jag vill aldrig,aldrig,aldrig få ett
sånt besked som gäller mina nära
och kära.

Jag vill aldrig uppleva den sorgen.
NÅGONSIN.

Livet är så skört,varje dag en gåva.

På ett ögonblick kan man förlora
det allra bästa och finaste man har.

Var rädda om varann och se till
att uppskatta varje sekund av
allt det vi faktiskt bara har till låns.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0