Hjärnskador & öronproppar

Lilla darlingen ska visst
på nån konsert.

"Vill du följa med?" sa han!

Eller hur.
Så very NOT.

Troligt lixom att han skulle
få med mej på nåt sånt.

Jag som inte ens gillar när
det är trängsel i köttdisken
och när radion är uppskruvad
så högt att högtalarna tenderar
att ramla i golvet av vibrationer.

"Skulle väl inte tro det,sa jag!"

Förvisso kan jag headbanga,men
fan va onödigt att slänga ut kosing
på öronproppar för en sån sak.

Dessutom kan man få hjärnskador
om man står och "bangar" en hel
konsert.(fattar ju vem som helst)

Iof kan man få det av sånt man
hör/hört och varit med om genom
åren oxå,men ändå.

Man vill ju inte förvärra precis!

Näe,jag gör nog nåt annat när
han drar iväg på "turné".

Syr eller så.
Kanske bakar om lusten faller in.

Och förresten har jag inte tid att
bli ihjältrampad av små miffon
heller för den delen.

Det verkar smidigare att bli
det i lokala affären när
"snålpatrasket" river bland
extrapriserna.

Då är man ju iaf på "hemmaplan"
so to speak!



Två,tre,fyra-fan vad dom måste bli yra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0