Förbannade regn

Jävla kul att skitvädret från
söder skulle hitta hit då!

Det är ju en sak att höra
dropparna smattra mot
balkongtaket,men att gå
ut med hundar och torka
femhundra tassar på en
och samma dag,det är
fanimej straff så det räcker.

Typ en miljard gånger har
jag tänkt att jag ska sy
en hel galondräkt åt dom,
alternativt köpa stövlar,men
längre än till tanken har det
lixom inte kommit.

Kanske skulle bli en fet
jävla bestseller-vem vet!

Ett kardborrband på ryggen
och tjoff så är det klart.

Ungefär så!

Eller så ska jag för en gångs
skull lära dom gå på lådan
när det är skitväder.

Nä nu vet jag:
dubbla stöveltorkar
får det fan bli.

Åt helvete med hösten.
(iaf regnperioderna!)


Torra hundar är gladare hundar...


...har jag bestämt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0