BagarBerta "light",del 2

Är man en fena in the
kitchen region,eller!!!

Ikväll softade jag lite
och bakade bara tre
små sorter.

Sen lät jag disken stå kvar,
för nån jävla gång måste
man ta itu med sina nojjor.

Jag kan nämlich inte med
att komma ut på morronen
och se att det inte är diskat.

Å andra sidan står lite av
bakgrejerna kvar oxå,så
det blir lixom 1-1.

Jag fick lite god smörröra
över,så risken finns att jag
även om ett par timmar drar
igång med nåt nytt projekt.

Trodde i min enfald att jag
kanske möjligtvis lite granna
skulle kunna bli lite trött av
att styra omkring här,men fy
fan vad jag bedrog mej.

Om det inte vore för att jag har
kaffeabstinens och inte vill väcka
min nästintill stendöva granne,så
skulle jag lika gärna ha varmkört
elvispen en sväng till.

Nu får den stackars saten
(vispen alltså,inte grannen) vila
sej lite tills imorr´n istället!

Och jag,ja jag ska sätta mej med
en rykande het (stor) mugg med
godaste kaffet på ballen.

En balle som faktiskt håller nästan
18 grader varmt.
(inte 37 grader om det va den ni trodde!)

Puss & Go´midnatt alla "vanliga".


Det blev en ny omgång Pariservåfflor,lite maränger och nån sorts
bakelser med döööögod fyllning!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0