Ett lik på gården!

Kom hem efter att
ha flängt runt en stund.

Skulle bara upp och
hämta lite stuff,sen
dra igen.

Vad möts jag av?

Död & elände.

Nu kommer jag bli
försenad oxå!

Jag måste ju förstås
knåpa ihop en liten
kista,helst med sammet
i botten och guldförgyllt
kors på locket.

Sen borde jag ju komma
på nån bra och värdig
begravningspsalm som
jag kan sjunga.

Näsdukar oxå naturligtvis.

Det kanske gråts en skvätt.

Ack,ack,ack!

Döden kom helt plötsligt.

Tydligen!

Vilken jävla tur rent ut sagt,
att jag har en massa kakor
i frysen.

Begravningskaffet med dopp
behöver jag iaf inte oroa mej för!

Och nu:
En tyst minut!


Vissa "prövar sina vingar" med förödande resultat!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0