Oväsentliga funderingar!

Ikväll när jag satt med kaffet
i näven (typ 10:e muggen eller nåt)
så började jag tänka på vin.

Det är fan inte likt mej.

Iallafall.

Det finns ju många som dricker
vin ofta.
Vissa dagligen.

Vilket jag aldrig skulle klara av.

Fast ibland önskar jag att jag
kunde va lite frän och stå vid
spisen med korvstroganoffen
typ,och sippa på lite vin.

Med lillfingret spretande rakt
ut och med andra handen på höften
lite coolt.

Och då kanske nån ringer så man
kan säja att:
Ja här står jag och sauterar lite och 
passar på att prova det nya viiinet.
Tänk så trevligt det är att laga mat
en vanlig tisdag bara man har lite
i glaset...

Men jag kommer aldrig dit.

Jag kommer inte ens dit på
freda´n eller lörda´n heller!

Det kan iof bero på att jag
fortfarande inte hittat nåt vin
jag tycker är speciellt gott.

Förresten spelar det ingen roll.

Jag är ju jävligt "frän" ändå.

Utan vin...





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0