Klubben!!!

Alltså,det blev ju ingen
"bakluckeloppis" för min
del i lördags.

Jag har ju så extremt
jävla liten bagage.
Och ingen soffa att sälja
heller för den delen.

I inlägget:"utan förtjänst" skrev  
jag lite vad JAG tyckte.
Om loppisar och pris.
Vad JAG anser.

Jag fick då en kommentar
av "Henke".(från klubben)
Han upplyste mej om vissa
saker,bl.a anledningen till
att klubben tog ut avgift för
varje bil.

Nu är ju inte jag sämre,än
att jag (även om ingen i familjen är aktiv nu)
såklart vill bidra med nåt till
den tydligen så ansträngda
klubbkassan.

Jag har funderat och tänkt.
Vad ska jag skänka!!!
500 korvbröd till kiosken?
465 sockerkakor?
Jobba ideellt?

Men så kom jag på det.
Härförleden sålde jag ju
ett gammalt skrivbord.
Det hade stått i källaren
hur jävla länge som helst,
och jag hade varken nytta
eller plats för det.
(jag HATADE det!)

Klart som fan att jag skänker
det jag fick när jag sålde det.

Jag skänker inte bara för att
jag vill,utan mest för att jag
kom på att det är "smutsiga"
stålar.
Skrivbordet hade nämligen varit
mitt Ex´s.
Han hade (har) en sjuk förkärlek
till pengar.
Spelar ingen roll var,när,hur
eller OM....

OCH,grejen är den att DETTA
skrivbord egentligen INTE skulle
existerat sen 1997.
Inte på "pappret" iallafall!
Det har lixom varit föremål för
s.k fiffel.
Fiffel med STORT f....

Så,dom pengarna känns inte
värst bekväma för mej!

Därför,skulle jag vilja att DU
Henke i klubben,hör av dej.(igen)
Gör det,så får lilla föreningen
en slant till sin verksamhet.
DET vore ju kul för ungdomarna.
(dom äldre aktiva verkar ju inte räknas!)

E L L E R ? ? ?







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0