Hur man får ut "fläskfia" på en (jävligt) rask kvällspromenad!

Det är nyttigt att röra på sej!
Inte bara sitta och möjligtvis
vandra mellan skaparstationerna.

Man mår så bra i själen efteråt.
Man får ny energi.
Man blir gladare.
Och det är ju SÅ skönt med
duschen sen.

OM man nu får arslet ur vagnen.
Den där förbannade vagnen som
av nån jävligt konstig anledning
är så krånglig,svår och för att
inte tala om näst intill omöjlig
att koppla loss!

Såvida man inte har en granne
som "pang på rödbetan" står
i hallen och säjer:
Ta på dej så går vi!
NU!

En såndär granne som typ springer
en halvmil per dag och direkt efter
gör 100 situps och en massa annat
ansträngande.

Nästan äckligt hurtig.*ler*
Man får ju typ jättemycket
och bättre samvete av såna
människor...

Jag har en sån granne alltså.
Som jag inte vågade säja emot.

Eller alltså,det hade jag ju vågat,
men det va inte riktigt läge.

Men jag ville inte göra
henne besviken.

Inte blotta min dåliga karaktär.
Man gör inte så mot en granne!


Så jag tog snällt på mej skor och jacka.
Klev ut i den friska kvällsluften och
tänkte:
Det är rätt najs ändå när man lyckas
lirka ur tummen.

Jorå,ända tills vi kom ut på gatan.
Då va hon redan 20 meter framför
mej,flög lixom fram.

Jävlar vad det gick undan.
100 meter senare hade jag
spaghetti i benen och stapplade
som en stelopererad giraff.
(en dvärgminigiraff alltså!)

MIN kondition är numera obefintlig,
om än fruktansvärt bra i grund och
botten.
Vilande kan man säja!

MEN.

Jag slog INTE av på takten.
Man är väl ingen mes för fan.

4.4 km senare känns det som
hela tarmpaketet sitter i strupen
och benen är stumma som cement.
(brunnen cement of cårse)

Men jag är lycklig.
Full med energi.
Har frid i själen.
I´m proud of myself!

Och är F Ö R B A N N A T kaffesugen.

Så jag störtar in till bryggar´n-
häller upp kaffet.
Och tar en CIG.

Because I was so fucking worth it...

Man MÅSTE ha en "morot" lixom...









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0