Ett ENORMT skärsår....

Vaknade av att telefonen ringde.
Det va ena systerdottern.
-"Jo du Majso,jag har skurit mej
i fingret och det är JÄTTEDJUPT".
Jag frågar vad hon gjort.
-"Jag satt och scrapbookade lite,
och så råkade jag skära mej.Det
är som jag sa JÄTTE,JÄTTEDJUPT".
Jag frågar om inte pappa kan kolla,
men han va inte hemma.
-"Kan jag komma bort till dej undrar
A...
Javisst svarar jag och förbereder
mej på det värsta.
Blod som sprutar och ett jack i fingret
som är djupare än en dalgång i Alperna.
MINST.
Efter ett par minuter dyker A upp i dörren.
Jag har tagit fram plåster och förband,bomull
och sårsprit.
Så tar A av det lilla plåstret.Jag ser inte
röken av nåt blod och inte ser jag benet
sticka fram heller.
Men jag tvättar av det JÄTTE,JÄTTE
ENORMA skärsåret (max 1/2 mm djupt)
 och sätter på ett nytt plåster.
"Det va inte så farligt säjer jag till A,det
där blir bra snart".
Till svar får jag en kram och så säjer
hon:"Fast först va det såhär djupt och
så visar hon 3 cm ungefär".
Och med tanke på att fingret knappt är
2 cm rakt igenom,så måste det tyda på
VÄLDIGT JÄTTEBRA läkkött.

Ska nog anmäla detta till
Guinness Rekordbok....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0