Animal Planet lokalt

Idag har jag räddat en liten fågel.
Den hade ramlat ner från taket
och mamman satt och skrek
efter den.
Kände mej lite som Lili.
Ni vet Lili och Sussi.Fast bara Lili
när hon och hennes kille Mog
räddar djur i det där programmet.
"Djurens ö" tror jag det hette.
Enda skillnaden va väl att jag
inte hade nån Mog med mej.
Dock mellanungen.
Hade lixom velat gråta ut lite
av lättnad mot Mog´s axel.
Efter att man räddat ett oskyldigt
djur mitt bland alla stora bilar.
Så gjorde dom på Tv i deras
program iallafall och det såg så
himla mysigt och naturligt ut.
Men jag sket i att ens krama
om ungen min.
Vi köpte glass istället.
Kan väl säja att vi firade lite.
Jag lyckades ju lägga ut fågeln
på taket utan att själv dråsa ner i
asfalten.
Om jag hade ramlat ner skulle
jag isåfall tänkt på en ambulansförare
jag kände för länge sen.
Men han var gift.
Så det spelar ingen roll.
Fast han va ganska charmig.


Liten & hjälplös...


Vilar ut i trygga händer...

Helvete,har jag fått fågelinfluensan nu?
Tänkte inte på det....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0