The winter is back...

Man blir ju allt annat än lycklig när man tittar ut och ser snö...
Alltså får man roa sej med annat i väntan på våren.Man kan t.ex torka golven (trist men skönt efteråt),rensa i skåpen (ett evighetsjobb),eller helt enkelt sitta och kolla roliga klipp på YOUTUBE.
Dagarna går fort vare sej man vill eller inte.Helt plötsligt är det kväll...igen!
Imorr´n dax för utvecklingssamtal med yngsta tonåringen,alltid lika spännande att höra vad mentorn säjer.Ungen själv säjer inte så värst mycket,mumlar nåt ohörbart emellanåt och tycker väl mest att morsan är jobbig & pinsam!Men det hör väl till i den åldern.Kommer ihåg när jag själv gick på högstadiet och hade kvartssamtal (som det hette på stenåldern).
Minns speciellt en gång,då pappa skulle va med.Till saken hör att han aldrig va med annars,men just då kunde inte mamma.På vägen hem i bilen började han predika och jag blev galen.Sa åt honom,att har du inte varit med förut och inte vet ett skit så bry dej inte!Att jag dessutom satt och smällde bubblor med ett hubba bubba i mun,fick visst pappsen att se rött så han slängde ut handen mot mej och träffade mej på läppen.Det va naturligtvis inte meningen att han skulle göra mej illa,men det resulterade i en kraftig fläskläpp!!!Behöver jag tala om att pappa aldrig följde med till skolan nåt mer???

Dagens råd: "Glöm inte bort tallriksmodellen"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0