Fredag mina vänner...fredag!

För 20-25 år sen,då va fredagar
ganska speciella.
Dom andades på nåt sätt lycka.
Det va ledigt,och en helg väntade.
Antingen hittade man på en massa
grejer,bra eller mindre bra.
Men det fanns en känsla i kroppen
som andades förväntan.

Och nu.
Jo,det är samma jävla grejer att
göra vare sej det är fredag eller
onsdag,eller för den delen måndag!

Fredagar har nästan blivit pissdagarnas
heliga moder.
Skillnaden är väl att jag steker köttet
på lite svagare värme och inte har
så in i helvete bråttom.
Och att jag kanske lyxar till med nån
billig cider,eller som det heter:
dricka med ciderkaraktär.

Men idag är en "lite" annorlunda fredag.
Det är B A R N F R I T T .....
Hela helgen för den delen.
Så jag tänker köpa revbensspjäll och 
äta sallad.
INTE stå vid nån fucking spis och få
flottiga kinder.

Sen ska jag nog knacka på hos
grannen,ni vet den yngre killen
som bor vägg i vägg.
Han kanske tror att jag bara
vill låna lite pulverkaffe.
Jävlar va snopen han ska bli
när han öppnar dörren och jag
frågar om han vill ligga med mej!

Det kan nog bli kul det här....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0