Ding,dong,ding,dong....

Precis nu när jag satte mej
med en stor mugg kaffe på
ballen,så började kyrkklockorna
dingdonga som bara den.
Alltså jag får lite ont i magen
av sånt,när klockan bara är
eftermiddag lixom.
Helgmålsringning.
NEJ.
Bröllop.
Skulle inte tro det.
Återstår väl begravning.
Högst troligt.

Usch,det känns så jävla
dumt på nåt sätt.
Här sitter jag i godan ro.
Med kaffet och har det
lugnt & skönt.
Barnfritt,med en hel helg
som ligger orörd framför mej.
Och den stackars saten då,som
ligger inlåst i en kista nåra hundra
meter härifrån.
Som aldrig mer får njuta av en god
kopp kaffe och en cig.

Fy fan vad orättvist!

Känns som om jag sitter här
och dricker begravningskaffe.
Förvisso Gevalia-men ändå!!!

Tyst minut börjar nu......


Guds hus.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0