Smidig som ett kylskåp

Tänk om jag ändå hade blivit cirkusartist,så vig jag kanske hade varit...Till skillnad mot hur det ÄR nu!
Faktum är,att jag kunde ha varit del i ett cirkussällskap.Det va så här nämligen,att för sisådär 16 år sen tog jag med mej ungarna och gick på cirkus i stora staden.Ungarna va eld & lågor över att få se på alla djuren som hoppade runt i manegen,för att inte tala om clownerna!Bäst som vi stod där och väntade på att få gå in i tältet,kände jag att nån petede mej i ryggen.Jag vände mej om men såg ingen..."Hello" hör jag då lite svagt.Hoppsan,precis bakom mej en tvärhand hög står en dvärg!!!Pinsamt värre,jag som trodde det va nån som drev med mej först!Han började konversera med mej om det ena och det andra.Han frågade om jag tyckte om att gå på cirkus,etc etc.Och så,precis innan vi ska lämna fram våra biljetter ber han mej att följa med cirkusen på turné.Som om det vore det mest naturliga i hela världen.Hm,jag avböjde lite artigt och skrattade.Men han fortsatte!!!Det skulle bli så bra,jag kunde få bo i den stora fina vagnen med.....HONOM!!!STOPP & belägg här vet jag att jag hann tänka.Nog för att det kan va kul att se på ormmänniskor och dansande elefanter,men därifrån är väl steget lite väl långt till att bli cirkusprimadonna över en natt????Eller??Jag kanske SKULLE ha hängt på.Vem vet,jag kanske hade varit värsta,bästa mest berömda...spunnetsocker-Majso i hela världen....
Nu blev det ju inte så,och jag är inte vidare vig heller.(eftersom jag varken stretchar eller tränar)
Å andra sidan lever jag ju med min egen cirkus här hemma,och det är inte fy skam kan jag tala om.
-"Får jag be om STÖRSTA,MÖJLIGA TYSSSSSSSSSSSSTNAAD!!!!"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0