Skärpning!

En av dom sju dödssynderna är frosseri.Och jag är en riktig FROSSARE.Till 99.9% av onyttiga saker.Som t.ex choklad,kakor,glass och Cheez Balls...För att bara nämna en del.När jag har mina "frosseriperioder" kan INGENTING stoppa mej.Jag låtsas t.o.m att jag inte hör mej själv när jag förmanar och svär!I övermorron DÅ ska jag verkligen skärpa till mej,men när övermorronen kommer har jag glömt bort vilken dag det är.Så jag skjuter upp domedagen ytterligare lite till.Vem fan vill gå på diet när det ligger jättegod glass i frysen,choklad i skåpen och Cheez Balls mitt framför näsan precis bredvid mysfåtöljen???Inte jag iallafall.Dessutom är det ju skiiitlångt till Beach 2009!!!Det tror jag ända in i mitten på maj-VARJE ÅR!Såna år önskar jag att baddräkter med gördel och knälånga ben blev på modet.Men icke!Då är det superduper string och minimal trekantsbehå som gäller.Och då kan jag lika gärna gå naken,tygbitarna skulle ju ändå bara korva in sej i valkarna!Hur jäkla osjysst som helst mot mej som frossare.Varför är det egentligen proppfullt med tomma kalorier,fett och dolt socker i allt som är sådär äckligt gott att jag inte kan låta bli att vräka i mej??För egen del tycker jag det hade känts såå mycket bättre om blodpudding,lever och annan sjukt nyttig mat innehållit fett och så.Då hade jag inte behövt må så dåligt över att jag inte ens kan se det på bild utan att få kräkskänslor.Bara för att det är nyttigt så det förslår!
Idag har jag "bara" käkat kladdkaka med grädde och hemgjord kola.Det känns som om jag har en halvuppblåst badring runt magen.Fortsätter jag i den här stilen lär den badringen sprängas framåt sommaren!BLÄ.VART har min självdisciplin tagit vägen egentligen?Har den gått i ide,eller ligger den kvar i 2008!!!!
Visste ni förresten att frosseri symboliseras av färgen orange och djuret GRIS...Hm,jag förstod det.Det är därför jag känner mej som en övergödd julgris.Och det vet man ju hur det går för såna!Fram med Nutrilett och en motionscykel...FORT SOM FAN!!!OUIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII....

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0