Same same but different

I familjen finns två hundar.En powderpuff sk nakenhund och en papillonterrier.Den förstnämnda har päls som växer så det knakar,problemet är bara att pälsen blir så jävla tovig.(värr än knullrufs)Idag var det dax för lady Kelly att gå till hundsalongen och bli klippt.
Jag hade bäddat med hennes hundkorg på passagerarsätet,lagt i gosiga filtar och gjort mej till.Tror ni att hon ville ligga däri eller???Knappast troligt,jag hann inte ens lägga i backen innan hon hoppade ner i mitt knä.Där satt hon och skakade hela vägen till frissan.Till saken hör att hon inte alls gillar att åka bil,såg framför mej hur hon kanske skulle kissa i mitt knä eller rent av få värsta uppkastet med torrrfoder,galla och några kasslerbitar.(kasslern fick jag muta henne med för att få in henne i bilen)
MEN,det gick bra hela vägen även om det va lite knöligt att växla i gathörn och rondeller.Nu är vi tillbaka i hemmets lugna vrå och hon har fått en liten tröja på sej så hon inte ska frysa.Tänk själv,det måste ju va som för oss att ta av  jackan ute när det är kallt.Det tar ett tag innan hon vänjer sej,tacka fan för det!Kolla bara skillnaden,man kan ju tro att det är två olika hundar vetja!

Före




Efter




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0