Lugn & fin....inte stressa!

Bara för att jag själv
inte stressar upp mej,
så finns det ju andra
dårar som gör det.

För det första:
inte en enda jävla
parkeringsplats så
långt näsan räckte.
(vilket iof är jäkligt kort!)
För det andra:
folk parkerar som arslen
så man varken kan köra
fram eller knappt backa
ur parkeringarna.

Efter många snurr och
lite tummande på ratten,
så uppenbarade sej en
pytteliten lucka att klämma
in "Pärlan" i.

Fast först skulle donnan
i bilen prata klart i mobilen,
sopa av alla rutor,lysen och
försöka öppna bagageluckan.

När hon äntligen va klar
med det,tände hon en cigarett
och ringde ytterligare ett samtal.

Ameh tack så jävla mycket!

Fast jag va skitlugn.
Cool som jag brukar!

Jaha,bara att dra upp
jackärmarna och sticka
ut armbågarna bland
alla hyperstressade riv & slit
typer,som inte har annat i
synfältet än sej själva.

Jävla egon.

Men jag va lugn.
Det va jag!

Ända tills jag fick samtal
från fina U som satt i sin
bil och INTE fick tag på
nån parkeringsplats.

FAN.

Där rök den fikastunden
som jag sett fram emot
mest av allt.

Så jag rafsade till mej en Behå
(eller två) och knölade mej ut
från den sönderstressade massan!

Fast först fick jag vänta på
"snigelkärringen" i bilen
framför som tydligen saknade
ratt och backspeglar.

Andas in & andas ut.

Men jag va lugn.
Det va jag!

Och nu sitter jag här,
med kaffe i handen och
stek på spisen.

Och jag är lugn som
en filbunke....

Fortfarande!


Man väntar fint på sin tur i kön...


Passar på att önska mej en grej!


Nej,jag ska inte köpa fläskfilé!


Skare va så jävla svårt att köra framåt,eller???
Men jag va lugn.
Det va jag!


In för att köpa lite nya gröna växter!


Nu är det nära till kaffet... YES!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0