Julklappsköp & lussebak!

Drog iväg en sväng
och fixade nåra julklappar.

Passade på att handla
ingredienser till julgodiset
och lite annat ätbart.

Hem till lokala storen och
kompletterade det jag glömde.

Fick em besök och satte
på kaffet,såklart!

Tvättade 4 maskiner och
hängde dom.

Satte sen igång med årets
2:a lussebullsbak.

Och när jag ändå va i farten
fixade jag "special" mumset
till morrondagens Lilljul.

Mitt i disken och ihopplocket
ville lilleman att jag skulle
skjutsa honom till en kompis
för att hämta en grej.

Rattade iväg och slutförde
sen det jag höll på med.

När det va klart serverades
lilleman mat.
Och sen fick han efterrätt.

Nu är jag fan värd lite
kaffe i bästa fåtöljen.

Eller varför inte en
hel termos!


Godingar med fyllning.
(jag avskyr som sagt russin)


Lilleman!
Tror minsann att saxen behöver tas fram!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0