Min lille far....

Min pappa är liten.
Liten som i kort.

När han för många herrans
år sen skulle göra pass,så
frågar damen i luckan:
-"Och hur lång är du?"
-"1.82 svarar pappa då"!!!
Vad damen INTE ser,är att
pappa står på den lilla pallen
nedanför.(den för små barn)

För sanningen är den,att pappa
endast mäter 1.61 cm i strumplästen!

Han är som en liten vätte.
TYP....

Och jag har kommit på en bra grej
med detta.
Jag använder honom som "kantarellvätte".
Han missar ju lixom inte svampen,med
tanke på att han i stort sett bara sticker
upp lite över mossan....

OCH,jag har god pli på honom.
Jag säjer bara:
-"Nu går du ut och fixar svamp"...
Och då gör han det.
OCH levererar den till dörren.

Så kom inte och säj att man inte
kan lära gamla hundar sitta!

(Jag menar vättar....)


Nu ska jag bara lära honom att rensa den innan han lämnar av den.
Sen är han fulländad....

(Tack lille far för guldet!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0