Min dagliga motion...

...är fan inte mycket att hänga
i julgranen.
Man kan säja att den i stort sett
består av elljusspåret mellan sovrum-
toa-kök-vardagsrum-toa-hobbyrum-
köket-toan igen.....
MAX.
Hej sportfåne!

Men ikväll tog jag mej i kragen och
gick en långpromenad med dom fyrfota
vännerna.
Vilket flås jag fick upp.
Släng er i väggen triathlon utövare.
Pulsen låg säkert på 70.
Kanske 75.
Men herregud,dom ska ju stanna var
tredje meter och lukta.
Jag hinner ta fem steg åt gången
på sin höjd.

Fast det va väl bra att jag inte  gick ut
stenhårt såhär i början.

Jag känner mej iaf jäkligt nöjd och belåten.
Ungefär som när det går att spola i toan
utan att det blir stopp och jag måste gräva
långt ner i kröken med mina bara armar.
I min anletes svett.
Så nöjd är jag nu.

Så.
"Det är dax för fredagsmys"......
En STOR mugg kaffe på ballen.
Lugn och ro.
Inga störande moment.

På tal om motion ja.
Nu när jag pulsat upp mej lite,
kanske man skulle ta och mysa
lite på riktigt ikväll.
Vuxenmys!

"För det kan bli fredagsmyyyyys-
det finns inga ungar som stör".....

Fy fan vad jag INTE är avundsjuk
på dom som har småbarn.....

Numera gör jag PRECIS vad jag vill!
(sanning med modifikation!)


Det börjar ju bra!


Jaha....


Hade jag haft pulsklocka hade den troligtvis exploderat av överansträngning.....
MINST!
Och så undrar jag VARFÖR det är så jävla intressant att lukta på andras urin...
HELA TIDEN...


Dagens atlet......



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0