Meningen med livet!!!

Alla gnäller vi väl lite till mans!(jag oxå!)
Är det inte gnäll över vardagen,pengar, vem som ska göra vad,ungar etc etc så är det måendet & utseendet.(iaf för mej)
Livet går inte som på räls alla gånger,ibland är det guppigt och kämpigt på alla möjliga sätt.Men det finns där hela tiden ändå!Ibland kan det räcka att få prata av sej,spy lite galla och bara va sådär tråkig som allt känns för stunden.Man måste ju ha det lite trist för att verkligen uppskatta det roliga.Men man måste oxå kunna gå vidare och inte fastna i självförvållat träsk,göra det bästa av situationen av det vi faktiskt har.Minns när jag senast gnällde av mej inför mina två bästa vänner,jag ifrågasatte mej själv,vad fan jag höll på med och hela jäkla biten.När jag klagat färdigt säjer Y : "Men Majso,det är ju just det här som ÄR livet!" (så enkelt & klokt men ändå komplicerat på nåt vis)
 
Nu när jag känner att allt är skit,samma saker att göra & inget känns kul,då stannar jag upp och tänker på vad hon sa!Det känns genast lite bättre.
För nog fyller vi ALLA en mening på ett eller annat sätt,vare sej vi tror det eller ej!
Man kan åtminstone se till att varje dag göra sej själv glad.En komplimang framför spegeln kanske!(där har JAG mycket att öva på)
Sen ska man ju naturligtvis behandla andra som man själv vill bli behandlad,för även om det inte alltid ger resultat så tror jag att det i slutändan ALLTID ger utdelning!(och dom man INTE gillar ödslar man INTE energi på)

Idag ska göras ALLT det VANLIGA,men jag ska försöka tänka stort istället för uttråkat.Det gäller att fylla på sina "positiva behållare",det finns alltid nån man kan ge till ur dom,om inte annat till sej själv!!!

Ha en alldeles UNDERBAR (vanlig) dag!
                 Kram Majso ♥


Kommentarer
Postat av: PUTTE

Jag kommer kommentera? det du har skrivit!!! på min ,flåt pompoms blogg,om det är ok.Tack så mycket

2009-04-14 @ 13:41:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0