Ica Stig´s brorsas anställda,blommor & pyspunka

Va aningen seg imorse men kom iaf upp i tid.
Kl.9 hade Tilda tid inbokad hos läkaren så jag hängde på.(snäll morsa som man är!)
Drog sen raka vägen till affären för dagens inköp.I kassan satt Ica Stig´s brorsas ena anställda,han som i FLERA dagar LOVAT mej att ta reda på priset på en speciell vara,men som INTE gjort det!Iof kan jag ju själv kolla upp vad den aktuella grejen kostar,men är man kund så är man,och nog sjutton ska man väl kunna begära liite service,eller???(ha,ha!)
Nåväl,han LOVADE kolla upp priset till senare i em och sen FICK jag lite blommor av honom...TACK P!(sånt värmer)

Väl ute på parkeringen står en liten farbror med sin bil bredvid min,han hade fått pyspunka på bakdäcket och stod där med en gammal handpump!Den makapären platsade bättre på Nordiska muséet än vid ett bildäck,men han va envis farbrorn och berättade att den (pumpen alltså) va av rysk modell och alltid funkat!Men,ingen av oss lyckades med handkraft att få i så mycket som en gnutta luft.Jag sa till honom att det ju varit bra om han haft en burk med drivgas och tänka sej,bland all bråte i bagaget låg just en SÅN.(en välutrustad farbror m.a.o!)
Till slut fick vi iallafall i hjälpligt med luft så han kunde köra till macken.DAGENS GODA GÄRNING SLUTFÖRD!

Så nu sitter jag här,nöjd med mej själv såhär långt och det är ju inte illa precis!
Puss sålänge!♥

CREA DIEM! (skapa dagen)
           Majso....


I familjeföretaget-P i egen hög person!


TACK P för finfina blommor!


Luft på burk-en bra nödlösning....



Kommentarer
Postat av: Anonym

Vilken tur att du finns på plats när du behövs.. Vad skulle han ha gjort utan dej..:P Underbart att solen har hittat hit igen... / Jossan

2009-04-15 @ 21:25:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0