Hjärnsläpp & lacknafta

Jag har fått fler gråa hårstrån nu,eller så är det förbrukade hjärnceller som trängt ut.
Stack iväg igårkväll till H+H för att skriva på hjärtat till dotterns bröllop på lördag.Som sällskap hade jag H (mamman),och vi pratade och pratade och babblade och så blev jag bjuden på kaffe.
Så jag tog en paus med kaffekoppen i ena handen och ciggen i den andra och kände mej som en konstnär på uppdrag.(långt bort i Ingenstans)So far so good om man säjer så!


Såhär långt (kort) är allt under kontroll...

Fortsatte skriva och märkte att jag gjort en "prick" för mycket,INTE gripas av panik nu,kladda på med lite svart spritpenna bara.Piece of cake!
Fortsätter med datumet längst ner (står skrivet med bokstäver istället för siffror),skiitbra,ser snyggt ut.
Klappat och klart,man är väl van lixom!!!
Går igenom och finputsar lite på slutet bara...HELVETES JÄVLA SKIT,jag har vänt på årtal och månad-HJÄÄÄLP!!!
Ser mej omkring och får syn på H´s traktor som står närmast till men konstaterar att den går för långsamt,jag som bara vill försvinna i ett moln av rök.BORT,BORT,BORT-Heliga guds moder rädda mej.det är ju fan inte sant hur man kan klanta till sej!!VAD VAR DET JAG SA???
Som gubben i lådan dyker H upp och lugnar ner mej lite (vaddå piinsamt) och säjer:"Det ordnar sej,det är MITT fel,jag för otur med mej"...Karln som knappt visat sej,säjer att det är HANS fel!!!Jag tror jag drömmer men vaknar upp av ångorna från dunken med lacknafta som H håller i handen.Hinner snabbt tänka att nu ska jag få en "lantgrogg" för att lugna nerverna,men istället tar H en tops och doppar i "starkvaran" och suddar ut det felskrivna...YES,det funkar,dom fleskrivna bokstäverna försvinner och jag kan börja om!!!Hade bara fattats att jag sabbat enda dotterns bröllopshjärta och fått skämmas resten av mitt liv,varit tvungen att kasta ALLA mina pennor och ALDRIG,ALDRIG mer skrivit så mycket som ett halvt E...
Jag kan bara tala om att det va INTE H´s fel att jag skrev fel....Och samtidigt konstatera: I fortsättningen måste jag nog "jobba" i enskildhet,jag vill fan inte GENSERA mitt i ett uppdrag!(pga babblande & noll flexibilitet)


Äntligen klar!


Gårdagens "konstnärs" outfit:

T-shirt: H&M
Tröja:Blend
Byxor:Blend She
Skor:Björn Borg

Kommentarer
Postat av: Pjut

Satan va stålar denna reklam(pingla)pelare drar in,Sponsorer sökes till likasinnad skyltdocka TACK på förhand,kontraktskrivning snarast!!!Lacknafta till Valborg om hon vill ha? akta SEJ för brasan. Hälsa Fiskarn att det finns INGEN j-a fisk,men han får gärna ta er med ner senare!!!SKÖNAMAJ=18 på er ALLA

2009-04-29 @ 18:03:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0