Finanskris...(på lokalnivå)

Hinner bara komma ut i köket på morgonen när sonen börjar:
"Majso" (han kallar mej inte mamma den lilla slyngeln) jag MÅSTE ha en hundring och ladda på busskortet"!
-"Synd för dej då svarar jag,att jag inte har det".(ibland får man ljuga lite,vita lögner you know)
-"Men jag MÅSTE ha det replikerar han,jag ska dra till sta´n direkt efter skolan".
-"Men hör du inte vad jag säjer?Jag har INTE hundra spänn ute"!(fortsätter ljuga!)
-"Möt mej i affären då,vid kvart över elva halvskriker det "lilla stycket" ,aningen irriterad på sin "dumma" mamma"...
END OF DISCUSSION....
Det slutar med att sonen lommar iväg till skolan...till slut!(behöver jag tala om att ytterdörren nu nästan är av modell svängdörr??!!)

Lugnt & skönt ett tag!Sprang ner i tvättstugan (fick alltså inte arslet ur fåtöljen igår) och körde ett par maskiner.
Knack på dörren och in kliver P,han va fikasugen (påtår antar jag ,då han just kom från ett annat fik!) så det va bara att sätta på bryggaren.(IGEN)
Mitt i fikastunden kommer "penningutsugaren" hem på sin lunchrast,i sällskap med vad jag antar sin "ekonomiska" rådgivare!!!(ni fattar kanske anledningen till besöket!)Bara att skramla ihop till busskortspåfyllning OCH dessutom till lite mat!!!

Måste nog samla ihop lite tomburkar och panta,som sagt : FINANSKRISEN ÄR ETT FAKTUM....

Kram♥


R med sin "rådgivare" T.S


Bakteriejägaren...Mr P


Today!
Jeans:Blend
Väska:Converse
Skor:Converse
Tröja:Dolce&Gabbana
Jacka:En svindyr i lammnappa...
(notera färgkombinationen rosa&röd!!)


Kommentarer
Postat av: Anonym

Ge gabben MOPPEN (snart)inge tjat om busspeng OK soppa, slanga själv UNGE!Kan man anlita Bakteriedödaren, verkar vara en bra grabb! Tack för det jag fick?

2009-04-22 @ 17:49:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0