En doft av vitlök!

Det vilar ett lugn härhemma på morgonkvisten.(läs fm)
Bara jag,älsklingen & hundarna hemma.Sätter mej med dagens första kaffe och bara njuter.
Slänger in en vitlöksmarinerad ytterfilé i ugnen och börjar med potatisgratängen,det är vad som står på menyn idag!

Knäpper på (knäpp) datorn och konstaterar som så många gånger förr,att den jäveln INTE kopplar upp.Jävla skit,VARFÖR ska tekniska grejer strula hela förb.... tiden??Bara att logga ut,stänga av och börja om igen...tre gånger innan det ÄNTLIGEN funkar.Inte så att jag är helt & hållet datakåt,men det ska väl för fan kunna funka normalt!

Doften av vitlök sprider sej i hela lägenheten och jag tänker att då kommer det väl iallafall inte hit några vampyrer idag åtminstone!
Framåt em kommer den "förlorade" sonen hem och utbrister så fort han satt foten över tröskeln :"Va,ska vi äta potatisgratäng,kan vi ALDRIG äta nåt gott,nåt vanligt???" Som en käftsmäll ungefär,det är fanimej tacken för att man stått och gjort sej till,lagat GOD mat!(tycker iaf JAG!)
-"OCH VAD ÄR VANLIG,GOD MAT DÅ frågar jag!"
-"Potatismos,ris eller pasta fattar du väl,kontrar sonen" OKEJ för fan,jag ska koka såna där tjocka makaroner VARENDA j-a dag tills han drömmer mardrömmar om dom,sen ska jag "toppa" med potatismos och en slev ris oxå!!
Sen kan han komma och grymta på fredag/arna och undra över "fredagsmysmaten",för då ska jag UTAN ett ord ställa fram en STOOOR kastrull med makaroner och inget annat än MAKARONER! VANLIG mat var det ju!!!
Undrar ni vad HAN åt då vi andra käkade ytterfilé med potatisgratäng???PASTA naturligtvis.(den som blev över från igår) WHO CARES???

Nu väntar kaffe och sen ska visst båten tas hem och kollas över inför kommande fiskeriverksamhet!
Just det,det har städats "lite" oxå!Dock INTE av MEJ.Jag har för fan fixat maten!!!Nån rättvisa får det väl va!!!


Vitlöksgratinerad ytterfilé


...med potatisgratäng


Städaren ville INTE vara med på bild!


Dagens outfit (på begäran av Isa) Ha,ha!!

Tröja:Cubus
T-shirt:H&M
Byxor:Blend (Wear it)
Skor:Converse
Väska:Converse


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0