"Velighet" är mitt andranamn!!!

Jag förstår mej inte på mej själv längre!Vet inte om det har med åldern att göra,nåt har hänt iallafall!
Hade bestämt mej för att inte skicka ett endaste julkort i år....Ända tills jag hittade mina gamla julstämplar,fina pappersark och klistermärken!!!Det är ju sååå avkopplande att sitta och pyssla!MEN,deadlinen för att vänner och bekanta ska få dom små alstren går ut  om 4 dagar.Skickar jag senare kanske det inte kommer fram till nyår ens,och vad är då vitsen???I vilket fall som helst så har jag iallafall inhandlat 15 julfrimärken.(dom räcker en liten bit på vägen)Vi får se om lusten faller på!
Sen va det ju det här med julklapparna,samma sak VARJE ÅR!!!Jag la fram den briljanta idén till familjemedlemmarna,att vi bara köper för en hundring till varann.(det är ju ändå "tanken" som räknas lixom)Det gick dom med på,utan nån somhelst diskussion..Kanon! Just det,ända tills jag SOM VANLIGT hittar roliga grejer som skulle passa var och en av dom.Men då blir det för mer än en hundring var!Då blir det helt plötsligt ett annat läge,bara för att jag inte kan hålla mitt ord!Så nu har jag(tror jag iaf)bestämt mej för att "låtsas" att jag är med på beslutet.(som JAG bestämde!)Sen får det bli en glad överraskning för dom,när TOMTEN kommer med flera goa paket!!Jag ÄÄÄLSKAR att ge presenter/julklappar och se när dom blir glada!!!
Sen va det ju det här med julgardinerna och allt annat julpynt som jag hittills vägrat leta fram och fixa till.Nu "rycker" det helt utan förvarning i "julstöks"-fingrarna!Det är som om det sitter en liten,liten vätte i garderoben och viskar:"plocka fram alla saker,annars ska vi se till att du inte får julstämning EVER i ditt hem"!Fan,jag vågar nog inte trotsa "de små" iallafall...
HEJ HOPP;nu ska jag göra julgodis!!!Som jag för övrigt hade bestämt mej för att inte göra heller!!!


                                                                                              


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0