Julafton med tjocka släkten...

Mmmm,så va julafton 2008 avklarad oxå!
Det är märkligt,att just julafton går så fort.Veckor av förberedelser,pyssel och fixande är till ända snabbare än man hinner säja "hej",typ!
Jag fick massor av fina grejer iallafall,av barnen och "darlingen".
Ungarna & jag stack till mamma & pappa för sedvanligt julfirande med hela "tjocka" släkten.Vi är ALLTID många,idag 25 st till bords.Det blir massor med köttbullar på borden vill jag lova,för att inte tala om alla prinskorvar.
När så tomten har varit på snabbvisit och "småbarnen" rivit upp sina paket,ser det ut som om det är "pappersåtervinningen" modell LARGE på golvet.Mitt i all röra,sitter mamma och sorterar det som "räddas" kan av skrynkelfritt papper och fina snören utan knutar.Sen lägger hon det på "julhyllan" i källaren och tar fram det nästa år.Visserligen bra av henne,att inte kasta allt.Men vilket jobb med att sortera,veva upp och organisera!!!
Nu ska här drickas kaffe och slappas i soffan,alldeles för mej själv!
GOD FORTSÄTTNING!Kramar från mej till ER ALLA!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0