En fröjdefull jul????

En sak kan man iallafall konstatera.Och det är att julen kommer vare sej man vill eller ej!
Julklappar hit och julkort dit!Huset ska städas,lakanen manglas,kanske lite hemgjort julgodis etc etc etc.Sist men inte minst ska granen kläs och skinkan griljeras och....man ska vara glad,hoppfull och tacksam.Eller hur!!!???
När julafton infinner sej är jag så slut att jag bara vill kräks i ulltofflorna från förra julen.(finaste!klappen från en gammal moster som inte fattat att jag får svamp av bara strumpor!)
Å andra sidan får man väl skylla sej själv,som håller på och fixar,styr och donar från morron till kväll.Fast man vill ju lixom inte frångå traditionerna heller.Faktum är,att jag senaste åren bett Mamma Scan om köttbullarna,köpt färdigkokt skinka och totalt struntat i att mangla lakanen!Det är ju ändå bara jag som märker att lakanen är släta som en babystjärt!MEN,julgodiset kan jag bara inte va utan,då blir det ingen jul.Och "Lilljulssammankomsten" med "flickvännerna",den kan jag heller inte rucka på!1 dag per år får vi iallafall träffas och både äta mat,dricka glögg och snacka om livets allvarligheter!(läs:rappakalja)
Sen kommer juldagen,den är bland dom tråkigaste dagarna på hela året!Lång,mestadels grå,och helt förskräckligt trist!Då är ju hela alltet över lixom.Allt det som man haft panik över sen i slutet av juli.(nästan)Det enda man kan göra,förutom att röja upp,diska och fixa juldagsmiddan,är att titta på tv.Men inte ens det är ju speciellt uppmuntrande,i stort sett bara repriser.................


Kommentarer
Postat av: matilda

2008-12-04 @ 23:01:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0