Fransyskan & jag

Efter smörgåstårteleverans och flera
goa kindpussar,va det dax att fara till
nästa stad,för där väntade nämligen
min alldeles egna mademoiselle M.
(med ännu fler pussar)
 
Hon bjöd på godaste fikat och sen
existerade varken tid eller rum när
vi lät orden fullkomligen forsa fram.
 
Naturligtvis hafe hon med special-
leveranser till mej,fastän hon inte
ska....sån är hon bara,alldeles
förtjusande och omtänksam.
 
Innan hemfärd styrde jag sen kosan
förbi "Mellan",hon bjöd på supergott
kaffe,och så fick jag med mej en påse
med lite gottigott!♥
En riktig fullträffsonsdag m.a.o!
 
Jag bah: en slät kopp kaffe räcker till mej!
Och hon bah: Vi tar två stora räkmackor,det blir bra!
Merci beaucoup lixom♥

Sen tittade vi in hos "Stora" på hennes jobb och jag tjatade till
mej en bild till "fransksamlingen"!
(notera gärna kapningen av fötterna,"Storas" far är fotograf!!!!)
 
Sen ville fransyskan prova nya skor,så det
fick fransyskan göra under bevakning av moi!
 
Det gäller att hålla rätt avstånd när man ska
läsa det finstilta (d.v.s priset under) i vår ålder!
 
Till slut fick hon ner båda fötterna i skorna och bestämde sej sen
på mindre än en minut.
SÅ smidigt ska det va att köpa dojjor!
Gullungen "Mellan" satt och läste lite i soffan
innan hon stegade ut i köket och fixade....
 
...godaste kaffet till oss.
 
Tack ALLA inblandade för idag,nu är Majso både
belåten & JÄTTEGLAD!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0