Välkommet undantag

Egentligen är jag inte mycket för
att man tjuvstartar med vissa grejer,
typ som med lussebullar.
Det ska ju tycker jag,förknippas lite
mer med julen än övriga året.
 
MEN,när det kommer två små gossar
på besök som inget hellre vill än att
baka just lussebullar,ja då kan man
ju bara inte säja nej.
 
Jästen på plats i bunken,det såg
Lewi till så bra!
 
Sen kom även moster "Mellan" på
visit och då gick det som en dans
att rulla lussebullar minsann.
 
Lewi freestajlade lite,men vad gör
väl det bara smaken är god.
 
Wille var,stora killen som han är,
en riktig hejjare på att snurra åt
varsitt håll och snabbt dessutom.
 
Nu kom ju killarna redan på lörda´n,
så vi hade ju hunnit hänga en del
innan baket på söndagen.
 
Lite lördagsmys i soffan innan det
var sängdax är ALLTID ett måste!
Hur fokuserad kan man va lixom!
 
Grillchips!
Inget annat än grillchips duger,och
då fixar mormorn det såklart!
 
Sen visade Wille under extrem koncentration
hur man klipper i papper så det blir fina mönster
när man vecklar ut det.
 
Naturligtvis hanns det med att
ätas glass oxå.
Och är man riktigt skillad (som Wille),
så kan man pilla lite med mobilen oxå.
Tror det var för att ringa modern och fadern.
 
Ja,det var den helgen.
 
Nu dröjer det bara drygt en vecka så
är det dax för nästa sleepover.
Då ska tydligen småfolkets päron på roadtrip
för att sova på hotell och ha lite vuxentid!!!
 
Vad min vuxentid beträffar,så har jag den
VARJE dag numera.
FEL FEL FEL,jag menar förstås EGENTID!
Iaf om man lägger in andra aspekter i just
vuxentid,för sånt har jag verkligen inte tid
med för tillffället.(läs:lust!!) 😁🤣

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0