När inte ens änglarna på håll har gott inflytande

Ibland går det verkligen inte som
man tänkt sej,och det är väl en
jävla tur att man inte innan alla
timmars arbete VET att det ska
bli ogjort fokuserande.
 
Bäst som jag satt och drack lite
pauskaffe så hörde jag ett dovt
"pling",och när jag tittar till så har
en skärva av glaset typ i överkant
hoppat av.
Det visade sej ironiskt nog,att den
skärvan mycket elegant och med
stor precision dykt rakt ner i spisens
övre ventil,så nu ligger den och gottar
sej nånstans i bakdelen inuti själva
spiskonstruktionen.
 
Glöm att jag tänker bry mej om det,den
kan fan få ligga där och skämmas när
den hade mage att släppa efter allt jobb
jag redan lagt ner på graveringen!
 
Nu hjälper det ju knappast att vare sej
storböla,svära eller slå sönder resten
av glaset.Jag tog en påtår istället och
målade en kaffemugg som tröst.
 
Såhär med facit i handen borde jag kanske
ha gjort det INNAN jag graverade,för dom
änglamuggar jag redan hade var undanställda
vid glasmissödet och vakade tydligen inte alls
över den situationen då.
 
Hädanefter ska det få stå en ängel bredvid mej
när jag graverar,då borde det väl i allsindar inte
ske fler dumheter!
 
 
In your face ditt sabla skitglas!
Jag ger mej ALDRIG,jag tar fan
bara nya tag och ännu nyare tag
och fortsätter tills jag blir nöjd!
 
BAM!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0