Pre pro

Idag förstår ni,har lilla mormorn
först hämtat småfolket på dagis
för att se till att dom kom hem och
fick lite mat i magen innan mamman
kom från jobbet,för nästan direkt då
hon landat var det dax att fara på
Willes fotbollsavslutning.
 
När maten var uppäten hittade
dom själva till glasslådan i frysen,
och inte fasiken kan en sån som
jag säja "nej" till en glass när det
är högsommarvärme och svettigt värre!
 
Litre frukt slank oxå ner innan det 
var dax att byta om för att åka till
fotbollen.
 
Man behöver nödvändigtvis inte va
med i nåt lag för att få ha spelardressen
på sej och känna sej cool.
 
Wille tog inte på sej gula men väl
blå matchtröjan dagen till ära.
Man spelar lixom inte i samma
liga när det skiljer 3 år,även om
lillebrorsan iof inte ens hamnat
på avbytarbänken än.
 
Man måste värma upp även om
termometern visar max,och idag
var det speciellt viktigt eftersom
stjärnorna d.v.s kidsen skulle spöa
skiten ur föräldrarna i en match.
(vilket dom såklart oxå gjorde)
 
Lewi både stretchade OCH sköt
på samma gång.Det gällar att få
ut så mycket som möjligt av träningen.
 
En riktig stilstudie i språnget.
Den här killen ska vi nog se till
att han blir proffs utomlands vad
det lider,för hans mormor LÄÄÄNGTAR
efter att få bosätta sej i nåt soligt
och varmt land.
Kom igen nu Wille!
 
Nu är jag ju inte sämre än att jag
garderar mej.Lewi ska förstås oxå
vinna guldbollen och skriva miljard-
kontrakt framöver.
Dessa begåvade ungar va!
Jo,jag lovar.Om jag så själv ska stå
med piskan och lära dom ALLT vad
fotboll beträffar.
 
Lewi håller jag för övrigt redan
på att öva in en fräsig målgest
med.Det där kommer ordna sej
det är jag HELT säker på.
 
Här är ytterligare en variant!
 
I vilket fall somhelst,så var det en 
riktigt härlig tisdagskväll med mina
förproffs aka småfolket.
 
 


Mamman som ju agerar tränare,henne
satte vi på att först placera ut koner och
sen fick hon dessutom plocka ihop alla
attiraljer när det var slut.
 
 
Alla kan ju lixom inte bli proffs!
Men har man ett par Ray ban på
huve´t,så känner man sej iaf "lite"
med i matchen trots allt. 😉
 
 

Kommentarer
Postat av: Stora

Förövrigt glömde du att mamman var nära en proffskarriär, iaf vääldigt lovande 😌

Svar: "Stora"...som du vet: Nära skjuter ingen hare ;) men okejrå,du var väl snäppet närmre än jag.Fast det berodde ju enbart på att talangscouterna inte hittade ut till "hålan" jag briljerade i :D =)
MAJSO

2019-06-19 @ 13:42:49
Postat av: Fröken Rödlök

Vilket härligt inlägg :)

Svar: Tack Fröken Rödlök,vad glad jag blir =)Kram ♥
MAJSO

2019-06-19 @ 14:50:15
URL: http://www.frokenrodlok.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0