♥ Måndag med småfolket ♥

Igår när dagis var stängt ryckte
mormorn ut som dagförvarare,
så redan 7.20 struttade det in två
småkillar i hallen.
 
Lite frukost och sen var det fullt
ös som vanligt.
 
Efter en stunds ritande tog vi fram
degen jag förberett redan på söndags-
kvällen och bakningen kunde börja.
 
Lewis kakgubbar fick små pupiller
dagen till ära,och så hår förstås.
Det var första gången han bakade
just den här sorten.Alldeles strålande
bra tycker jag.
 
Willes kakor var mer i sorterade
färger för han tyckte det skulle
vara mest enhetligt.
Alla gillar vi olika.
 
Efter lunchen plockades lilla tältet
fram så dom lekte där och så ritade
vi och glass serverades för att sen
avlösas med lite mellis i soffan framför
tv´n och lite återhämtning.
 
När småfolket hade tjatat om badning
ett tag,så fyllde  såklart mormorn upp
ett skönt skumbad och plaskandet 
fick avsluta dagens besök.
 
16.30 ungefär kom mamman direkt från
jobbet och hämtade killarna.
 
Det var dock med gråten i halsen och
fastklamrade armar som Lewi efter lång
stunds övertalning till slut kunde knäppas
fast i bilstolen.
 
"Jag vill med mormor"!
"Jag vill stanna kvar"!
 
Han lugnade enligt mamman ner sej
efter ett tag och väl hemma igen bjöd
både han och Wille pappan på nybakade
kakor.
 
Jag måste dock erkänna,att mormorshjärtat
aldrig blir riktigt härdat när småfolket gråter
och för en stund är helt otröstliga. ♥
 
Jag tröstar mej iaf med att det ändå är ett
gott betyg och ärliga ömhetsbetygelser och
DET kära ni är en känsla som toppar det mesta!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0