Det finns så mycket jag vill göra

Jag vill faktiskt göra nästan allt,utom
att städa och hoppa bungy jump.
För att bara dra nåt enkelt alltså.
 
Städa är jävligt överreklamerat tycker
jag,vem fan bryr sej om jag har lite skit
insopat under mattorna lixom!?
 
Och vill nån glo där så varsågod!
 
Däremot anser jag att kökshygien ska
vara ordentlig,likaså våtrumsutrymmen,
men att gno som en jävla dåre med både
klorin och allsköns trasor all over,näe fan,
där går min gräns för idioti faktiskt.
 
Jag har aldrig överdrivit det där med städning
om jag ska va riktigt ärlig.
Inte våttorkade jag golven varje dag när ungarna
var små heller,och mej veterligen har det inte
uppdagats vare sej allergier eller nåt annat scary.
 
Men iaf,göra nästan allt var det.Prata om städning
när det är så jäkla tröttsamt att bara skriva ordet
verkar ju dumt.
Jag är,hör och häpna åter inne i en sån där knas-
period när jag får tusen idéer i timmen typ,och
måste sålla bort minst 900 eftersom det inte finns
en rimlig chans att verkställa 1000.
 
Idag t.ex kom jag på att det kanske vore kul med
lite nya cernitleratomtar,för dom som finns kvar
har sett bättre jular.
Grejen är bara den att det tar sån förbannad tid
att sitta och pilla klart dom små rackarna,och när
jag tänker på´t så...nja och hm,ska jag verkligen
lägga en massa timmar på det när jag istället kan 
baka eller göra godis.
 
Suddig bild,jovars.Och vänstra tomten
är dessutom enögd så nog vore det egentligen
hög tid att uppdatera "Nisseskaran".
 
Men....
 
Jag kladdade till nåra icke så värst
vackra men desto godare kexchoklad-
bitar istället för det var mycket roligare.
 
Nu tog ju det oxå en satans tid eftersom
det först ska skäras rån i lagom bitar sen
blandas fyllning,låta stelna och så sist
doppas och penslas.
 
När jag senare slötittade med Prinsen på
"Hela Sverige bakar" och dom gör s.k
dammsugare sist i programmet och jag hör
Prinsen säja: SÅNA gillar jag,då kanske
ni kan räkna ut med en halv hjärncell att
jag DIREKT rev i frysen efter både marsipan
och nåt sockerkaksaktigt.
 
Det fanns dock ingen arraksarom hemma
så tyvärr blev det ingen dammsugning ikväll.
Lika skönt det iof,vem vet hur det kunde ha
slutat om jag fått upp farten.
 
Vad som däremot gjorde mej lite skadeglad
(hemskt att säja,men jag viskar nu) var,att
dom som var med i programmet enligt mej
INTE fick till så värst snygga kakor.
 
M.a.o ska jag utbördes här hemma tävla mot
mot dom såhär i efterhand,för jag har givit mej
den på att mina SKA bli snyggare.
(sist det begav sej blev dom inte heller så pjåkiga)
 
Näerå,jag ska väl inte sitta här och vara dryg och
elak,jag hade INTE velat bytt och stått i tv med
slevar och tempererad choklad.
Förvisso hade jag inte kommit längre än till
uttagningen men ändå,all cred åt dom.
 
Modigt gjort eller nåt!
 
Nu är det åter ny dag,det har blivit onsdag redan.
Nån tröttma har inte infunnit sej,men jag tror inte
det blir vare sej toastädning eller mera kaffe nu.
 
Lite "vila ögonlocken ett tag" däremot,man får
så mycket bra idéer såhär dax förstår ni,och
sålänge viljan finns och hängslena håller finns
det iaf inget som kan stoppa mej från att om inte
förverkliga alla,så åtminstone halvdrömma
OM dom!
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0