Man får sniffa upp det bästa av dagarna

Tänk att det ska va så förbannat svårt
att INTE slumra till i soffan vissa kvällar.
 
Fy satan så tröttsamt det är sen när man
inte ens får en halv blund i ögona på hela
jävla natten.
Och när golvfläkten dessutom redan vid tre
hugget börja låta som en sågklinga och man
tror att hela skiten ska lyfta och rotera sönder.
 
Tack för kaffet lixom.!
 
Strax efter halv sex gick jag upp och satt på bryggarn
i ren desperation och totalt uppgiven.
Då hade jag legat sen före fyra och stirrat i taket
som värsta internen i nån enslig cell!
 
Och nu,när klockan är drygt 10 slagen känns det
som det vore lunchtid.
Blir nog en härlig dag och fredagskväll det här.
 
Men iaf,igår eftermiddag INNAN jag slumrat i soffan,
då tog jag Cindy i buren och sen drog vi till bästa Mia.
 
Mia har fått fem söta kattungar.rättare sagt ena katten har pluppat ut dom för
typ en månad sen.Fadern är okänd och slipper bry sej om uppfostran.Typiskt va!
Dom är ju för jävla söta alltså.Nu när dom är små vill säja,när dom är stora har
tyvärr inte jag nåt somhelst intresse för dom.Det lilla jag hade tog förbannat fort
slut i mitten på nittiotalet då vi förbarmade oss över en katt vid namn Alfons
från Sollentuna.(bara det säjer väl en hel del om utvecklingen)
 
Holy shit vilken pärs DET var.
Han blev totalt folkilsken efter nåra år,och
låg i bakhåll på en.Satt man i soffan smög
han in under bordet och så fort man rörde
sej högg han en i fötterna som en jävla kobra!
DET var verkligen obra och inte speciellt säkert
eftersom "Lilleman" var bebis då.
 
Så kunde vi inte ha det,och så skulle inte Alfons
heller ha det och må,nåt var ju uppenbarligen
inte helt okej med honom.Alltså fick han somna
in och flaxa upp til katthimlen istället,där mår han
med all säkerhet helt suveränt nu.Mjau på honom.
 
Dom pipljuden som hördes här,oj,oj,oj så gulligt.Klorna däremot dom fastnade
i min tröja och borrade sej in i skinnet.Jag gillar inte sånt.Fast söta är dom...nu! ♥
 
Efter kattgos serverades kaffe med prat
utomhus,och som vanligt när man tror
att det gått max en timme,då har långa 
visaren snurrat TRE varv och det börjar
bli kväller.
 
Joråsomsagt,igår var en helt vanlig torsdag i juni.Fast med extra guldkant i form
av härligt umgänge ♥
 
Idag drar Prinsen på fiske!
I 24 timmar ska han (och fler inbitna fiskare)
åka runt i sina båtar non stop för att för-
hoppningsvis kunna få upp den ALLRA
STÖRSTA gädda som nånsin skådats.
 
Gör man det,ja då vinner man nåt pris.
En spinnare eller lite lina kanske vafan
vet jag som inte bryr mej så värst!
 
Nu skiter vi i det och säjer bara:
"skitfiske" på honom.(lycka till alltså),sen
fortsätter vi mer normala som INTE 
vill riskera förfrysning och vattenskador
med våra fredagsplaneringar.
 
Själv ska jag träffa en annan raring idag,och
blir det tal om bortakaffe,ja då sitter vi absolut
INTE ute i blåsten,nån jävla ordning får det va!
(fastän det anses vara sommar i almanackan!) 
 

Kommentarer
Postat av: Annie - Fotograf i Linköping & Stockholm

Så gulligt med kattungar! :)

Svar: Ja verkligen Annie =)När dom är sådär små är dom helt oemotståndliga och alldeles bedårande!
MAJSO

2017-06-30 @ 11:02:55
URL: http://blogg.anniesfotografier.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0