Kan inte sova!

Det kommer bli lite dumt imorrn känner jag.
Eller för att vara exakt:idag,eftersom det
redan är lördag.
 
Idag ska vi nämligen hämta två små busfrön
som ska sova över här.
Mamman och pappan ska ha "sommarfest"
hemma hos sej,och då är det förstås en fördel
om det inte behöver passas på små barn.
 
Det är väl iof inte passande i vilket fall somhelst
att ha barn där,för är det sommar och fest så kan
det såklart förekomma vissa delar promillehaltiga
drycker och för den delen kanske oxå musik i högre
tongångar och med detta höjs säkerligen rösterna.
 
Med andra ord har dom mindre liven det bättre hos
hos halvpensiosar och kan sova i lugn och ro.
 
Det hade ju alltså varit jäkligt bra om jag kunde va
aningen utvilad,det finns lixom ingen knapp så man
kan dra ner tempot på små prinsar.
Det är full fart eller inget som gäller,och inget infaller
oftast inte förrän John Blund gör entré!
 
Ja,ja,det får väl bli som det blir,man kan inte tvinga
fram sin egen trötthet.
Och att jag råkade blunda 10 minuter i soffan förut
är förstås ingen hit även om man kan tycka att 10
minuter inte skulle göra nån större skillnad.
Då känner man tyvärr inte mej,för sånt kan bli rent
förödande framåt nattkröken.
 
Hoppar väl in i sängen och glor på tv ett par timmar
iaf då,och sen får det bli kaffe till förbannelse så jag
inte somnar mitt i buset.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0