Det lunkar på...i sakta mak

Jaha ja,och så va nästan den här
onsdagen oxå till ända och förbi då!
 
Vad jag har gjort?
Inte värst mycket faktiskt,om man bortser
från att ha irriterats på den satans huvud-
värken som inte vill ge med sej.
 
Man går lixom ner på sparlåga...typ.
 
Förra året vid den här tiden hade jag säkert
bakat och fixat,för imorrn är det den 9:e och
då fyller han jag numera är gift med.
Han fyller alltså varje år den 9:e som ni hajjar.
 
Men,imorrn får han varken bullar,kakor eller
tårta med grädde och jordgubbar.
 
Imorrn får han nöja sej med en slät mugg kaffe
och en puss.
Ju äldre man blir desto enklare kommer det bli.
 
Nu ljög jag kanske lite där,jag har bara inte haft
ork att vare sej tänka kafferep eller present,och
dessutom jobbar han fram till kvällen.
 
Han är förresten en sabla tråkmåns,för han önskar sej
aldrig nåt,eller jo,han sa jävligt sent inpå att han
visst kunde tänka sej nån sorts fiskelina.
 
Eh,jamen det var ju bra...och kul,en fiskelina som
han kanske använder max ett par gånger per år
OM det blir ismete.
 
Ha,troligt att jag lägger över 500 kosingar på 50
meter lina som ska ligga och vara ledsen större
delen av året eftersom den inte får bli våt!
NEPP!
 
Ska dock se om jag kan skrapa ihop nåra 
"Pippipengar" och ett litet kort,och så kaffet
förstås,resten får han in natura d.v.s världens
största kram.
Och DET är icke att förringa i dessa bistra tider.
 
Fortsättning KAN följa!
 
Avslutar med en bild som jag snott från "Stora" idag:
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0