Man skall icke gnälla,men jag måste...liiite!

Alltså,inte nog med att höstbacillerna
har tagit ett stadigt grepp om mej,nu
börjar diverse småbesvär sen i somras
göra sej påminda oxå.
 
Jag är ibland en riktig hypokondriker,men
lik förbannat har jag ingen lust att springa
till vårdcentralen stup i kvarten.
 
Kanske har att göra med att det är så jävla
nära dit,vafan vet jag.
 
Men iaf,i somras var det.
Då fick jag typ lite små irriterande besvär
i "Söderköpingstrakten",ja ni kanske hajjar.
Iaf ni som är av samma kön som jag.
 
Nåväl,nu ska man ju helst inte Googla på
egentligen nåt,det kan lätt va så att man
s.a.s "slirar" iväg och helt plötsligt har
nån extremt konstig och i vissa fall oxå
typ obotlig åkomma.
SÅ.JAG.SKET.I.ATT.GOOGLA!
 
Bra så?
Näe,inte riktigt faktiskt.
 
Väntade in i det sista med att besöka just
vårdcentralen och provade istället diverse
små kurer och receptfria medikament som
väninnor så vänligt givit mej förslag på.
 
När jag sen efter många om och MEN iaf
lämnat ett urinprov och det visade sej
vara HELT OKEJ,då tänkte jag att vafan,
det är väl inbillning och psykiskt rent av.
 
Och sen typ försvann det mesta av symptomen.
Botad eller ej,jag är ju fan inte läkare!
 
Fast,jag har ändå fått för mej att "nåt" inte
stämmer,men är ståndaktig och VÄGRAR
fortfarande Googla.
Så jag ringde vårdcentralen på fm och fick
prata med nån slags "syster".(dock ej biologisk)
 
Jag berättade lite om hur det varit och vice versa,
varpå människan (förlåt systern) säjer helt ut i det blå:
"Jaaa,det kan ju kanske vara framfall,och det är ju
inte så bra kanske"!!!
 
FRAMFALL....INTE SÅ BRA!
Näe,det ska gudarna veta,och varför och hur i
hela helvete har DET gått till lixom??
Har inte det med dålig bäckenbottenmuskulatur
att göra,och om man slarvat med kniiiipandet????
 
VA VA VA!!!???
Ja,jag kanske har slarvat,men SÅ jävla förslappad
trodde jag inte att jag gått och blivit bara sisådär.

Gynekologen brukar ju säja att jag inte behöver
knipa av fingret på´na!
Fast det kanske inte har med det att göra,jag kanske
har nån tung äcklig tumör som trycker på!
(satan så rädd jag blev nurå,sitta och skrämma upp mej själv)
 
Och där blev jag fan hypokondriker och allvarligt
sjuk på tre millisekunder!!
Jaha,nu kommer hela skiten trilla ner i trosorna
och jag får ha en liten kärra att lägga livmoder
och äggstockar på,sen får jag dra den efter mej
och när det blir kallt ute måste jag packa in hela
alltet i en varm fleecefilt och......
 
Böööl,jag pallar inte det här,kommer jag klara
av detta,ska jag aldrig kunna ha fredagsmys mer,
kommer jag bli inkontinent och bajsa på mej oxå,
och HUR FAN SKA DET SLUTA egentligen????
 
FAST,det var inga problem att vänta med en läkartid
tills den 11e oktober sa "syster",för det hade Dr Olofsson 
sagt när hon rådgjorde med honom!
(hoppas han har fina gummihandskar om han ska "in" bah)
 
Nähe,och om jag råkat "falla fram" rejält tills dess då,
och inte hunnit skaffa nån kärra,och om det är frost
på morgonen då jag ska dit!
Hur FAN GÖR VI DÅ lixom???
 
"Jaa,det såklart sa "syster" sen,OM du mot förmodan
skulle kissa blod och det blir MYCKET värre,då måste
du naturligtvis ringa så du får komma tidigare"!
 
NÄHE,det menar du inte sa jag,good to know!
 
Så...nu är det lite extra synd om mej.
Inte nog med feber,halsont och hosta,jag kanske
har "FRAMFALL" oxå.....även om jag mer känner
mej baktung ska väl erkännas.
 
Håll tummarna för tant nu va,håll ALLA tummar
JÄVLIGT hårt,och så hoppas iaf JAG att det
INTE är nåt allvarligt,helst isf bara nån liten
svampodling som irrat sej fel och som kan
skördas på direkten!
 
Jävla åldersbesvär,jag har för helvete inte tid
med sån här skit,jag ska ju fixa en tårta vetja!
 
Tårtan fylld...med hallonmousse.(hemgjord naturligtjävlavis)
 
Guldpenslad choklad som ska ligga PÅ tårtan!
 
Syns ju inte så värst mycket,men det ÄR guldigt jag lovar!
 
Och sen får vi väl se,om det blir nåt av mitt chokladförsök som just nu vilar svalt!
 
Framtung tårta får det FAN INTE bli iaf!
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0